Hoe ik, als meesteres, mijn prijs bepaal

Hoe ik, als meesteres, mijn prijs bepaal

Als babydom (startende professionele dominant) had ik geen idee hoe ik mijn prijzen moest bepalen. Maar voordat je start en gaat adverteren is dit wel belangrijk om te weten. Doordat ik meerdere meesteressen volgde op social media en een vriendin had die als prodomme werkte, kon ik dit redelijk inschatten.

Houd in gedachten: een reallife sessie kost veel tijd! Als eerste laat ik de klant een uitgebreide sublijst invullen. Daarin staan bijna alle kinks opgesomd en waarop je kunt aangeven of je ervaring hebt, het verlangen naar een kink hebt of dat een kink een harde grens is. Een harde grens is iets wat de klant/ onderdaan nooit wil ervaren.

Op basis van de kennismaking, het contact en de sublijst plan ik een sessie. Ik bestudeer de sublijst, schrijf kernwoorden op, bepaal welke volgorde in de sessie en gebruik mijn creativiteit. Daarnaast bedenk ik wat ik mee wil nemen en wat de klant moet meenemen.

Ten tweede regel je dan vaak de betaling en locatie. Je prikt samen met de klant een datum en je reserveert de ruimte. Zodra de aanbetaling binnen is, is de reservering definitief.

Als derde bepaal ik altijd mijn outfit en pak ik mijn koffer in. Ik gebruik een tekenkoker voor mijn zwepen en bamboestokken en een handbagage koffer voor de overige materialen. Al deze materialen moet je na de sessie ook goed reinigen, vanwege de hygiëne natuurlijk.

En dan heb je nog de reistijd heen en terug naar de locatie. Voor een sessie van een uur vind ik al deze voorbereiding niet de moeite waard. Daarom kun je bij een sessie van minimaal 2 uur boeken. Dit alles neem ik mee in de uurprijs, naast natuurlijk de huur van de locatie.

Toen ik meer ervaring, kennis en vaardigheden kreeg als professional dominant, heb ik de uurprijs verhoogd. Hou er dan rekening mee dat je bij een bepaalde prijs in een ander segment aan klanten terecht komt. Dit segment zijn klanten die genoeg verdienen om jou regelmatig te kunnen zien. Sommige klanten zijn single en hebben een prima betaalde baan. Anderen hebben een relatie en kinderen. Deze zullen dan in de bovenklasse zitten, wat betreft hun inkomen. Daardoor verloor ik ook een aantal klanten, omdat ik voor hen te duur werd.

Hou er rekening mee: vraag je meer per uur, dan verwacht de klant ook meer. Meer klasse, mooie outfits, goed speelmateriaal, genoeg ervaring en kennis.  Door een correct beeld van jezelf op jouw website, advertenties en social media te tonen, weet de klant waar hij voor betaalt. Voor een sessie ben ik gestart op € 125,- per uur. Na een jaar ging ik naar €150,- per uur en na ruim 2 jaar zit ik nu per 1 januari op €175,- per uur. Wel mogen alle vaste klanten nog voor het tarief van vorig jaar boeken.

Een Tribute

Een gift van een klant bij het eerste contact is een tribute. Ik vraag om een Tribute, omdat ik zo weet dat een klant serieus is. Ik ben gestart op €35,- en vraag na 2 jaar €50,-.

Een kennismaking, een kopje koffie samen drinken om te kijken of er een klik is, valt hieronder. Ik startte met €75,- en na 2 jaar zit ik op €100,-. Zo’n kennismaking duurt ongeveer 60 minuten. De kennismaking kan ook tijdens een lunch of diner. Zeker omdat dit meer tijd kost, vraag ik voor een lunch €125,- en voor een diner €150,-. Daarnaast betaalt de klant natuurlijk voor het eten. Deze uurtarieven heb ik bepaald op basis van tijd die ik nodig heb en wat de klant allemaal verwacht. Een uur kletsen is minder intensief dan een uur sessie, dus is de uurprijs beduidend lager.

Wil je online werken, dan zou ik tussen het uurtarief van een kennismaking en sessie in gaan zitten. Ook zou ik onderscheid maken tussen domineren of online kletsen. Domineren kost meer aandacht en zeker voorbereiding. Let daarom goed op wat je vraagt en wat je ervoor doet!

Wat ik precies doe, heb ik inmiddels wel duidelijk. Mijn merk staat inmiddels. Daarover volgende week meer.


X – Meesteres Louise

https://x.com/meestereslouise