Echt of nep en vervelende klanten

“Echt” overkomen is erg belangrijk voor mij. Veel vrouwen en jonge meiden zien dominant zijn als een extra zakcentje verdienen. Er wordt veel misbruik gemaakt van de opgewonden mannen, die vertier zoeken. Ik weet natuurlijk van mezelf dat ik echt en serieus met dit vak bezig ben. Ik heb voldoende ervaring en licht mensen niet op. Ik ben erover na gaan denken hoe ik dat duidelijk kan maken aan klanten.
Als eerste ben ik begonnen met onderzoeken. In een eerdere column heb ik geschreven over de meesteressen die ik volg. Zij zijn echt, dat weet ik. En zo komen ze online ook over.
Queen Jazz staat altijd onherkenbaar in beeld. Maar zij is vaak te horen in een bekende bdsm-podcast Sinquest, waar zij over vele onderwerpen binnen (professioneel) BDSM praat. Daarnaast heeft ze met een interview in de Linda gestaan. Verder zie je op haar website en in posts op social media regelmatig onderdanen voorbij komen. Ze vertelt over haar plannen tijdens een vakantie en vervolgens zie je daar ook foto’s van. Meerdere onderdanen die ik ontmoet, kennen Queen Jazz.
Mistress Eve is prachtig en volledig in beeld. Zij zoekt vaak de media op, als sekswerker die opkomt voor de rechten van de sekswerker. Maar ook als zelfstandige die graag een bedrijf wil opbouwen. Daarnaast is ze ook vaak te horen in podcasts en heeft ze een prachtige website. En Mistress Eve heeft net als Queen Jazz in de Linda gestaan. Ik heb haar diverse keren mogen ontmoeten.
Empress CatastroV is te bewonderen op haar foto’s. Ze komt regelmatig naar diverse events die rondom kink georganiseerd worden, daar heb ik haar een keer ontmoet. Ze gaat vaak naar Femdomballs en -events. Dit zijn gala-achtige bijeenkomsten waar meesteressen met hun onderdanen samenkomen om te genieten en te netwerken. Ook is ze op alle soorten social media en heeft ze een mooie website.
Dus hoe ga je nu zelf aan de slag? Ik wil niet zelf met mijn gezicht in beeld, dus hier moet ik rekening mee houden. Ik ben gestart met advertenties en social media. Sexjobs, Kinky.nl, X en Fetlife. Dit heb ik uitgebreid met een KvK inschrijving (omdat dat als je voor jezelf gaat beginnen verplicht is), een zakelijke bankrekening en een professionele website. Daarnaast ben ik nu blogs en columns aan het schrijven. Ik vraag reviews aan onderdanen en plaatst deze online. Daarnaast deel ik foto’s van sessies met onderdanen, uiteraard met toestemming van hen. Je kunt podcasts maken en filmpjes van sessies delen of een Onlyfans beginnen. Ook dit werkt mee om vertrouwen te wekken. Want daar gaat het natuurlijk over. Als een nieuw contact mij dan nog niet vertrouwd, dan gaat het (helaas) niet werken. Want als het vertrouwen er niet is, dan kun je geen D/S (dominant/onderdanig) relatie opbouwen.
Toen ik net begon als professioneel meesteres werd ik ineens erg veel benaderd. Veel klanten hadden vragen en wilden meer informatie. Ik wist nog niet goed waar ik op moest letten en wat rode vlaggen waren bij klanten. Sommige vragen kon ik nog niet beantwoorden. Ik had er bijvoorbeeld nog niet over nagedacht of ik iets met een rubber fetish wilde doen. Maar omdat ik probeer zoveel mogelijk interesse in de klanten te hebben (wat drijft hen en wat houdt hun fetish in), kwam ik al snel achter meer informatie. Daarom had ik ook hele gesprekken met sommige klanten. Ze deelden heel persoonlijke verhalen over zichzelf en stelden zich kwetsbaar op. Helaas ontdekte ik dat ik niet mee kon in de fetish van een klant en ik wilde dit op een nette manier duidelijk maken.
Ook had ik een aantal dingen voor mezelf nog niet duidelijk. Bijvoorbeeld hoe mijn tarief was opgebouwd. Dit zorgde voor misverstanden tussen mij en de klant. Een klant begon mij online te stalken, Hij had zijn persoonlijke fetish gedeeld en vond het niet leuk dat ik hier niet in kon meegaan. Hij begon elke keer dat ik mijn advertentie op seksjobs.nl omhoog plaatste, te reageren met een nare mail. Hij probeerde me online zwart te maken. Natuurlijk raakte mij dat. Ik ben net begonnen als professional en dan overkomt me dit. Ik heb na een half jaar van dit gestalk een bericht uit mijn hart gestuurd. Ik had de inschatting gemaakt dat ik hem had gekwetst. Ik schreef dat ik het erg vervelend vond hoe ons contact was verlopen en dat het niet mijn bedoeling was om hem te kwetsen. Gelukkig reageerde hij hier positief op en liet me daarna met rust. Ik wil hierbij wel aangeven dat dit voor heel veel stalkers niet werkt. Zij zullen juist genieten van een reactie en misschien zelf intenser worden.
Een andere klant had om een review gevraagd op een site met de naam Girlsreview. Hier kunnen mensen vrij op reageren en een sekswerker helemaal zwartmaken. Of het nu waar is of niet. Ook kan er in het ergste geval persoonlijke informatie van de sekswerker gedeeld worden. Helaas reageerde mijn online stalker met een vervelend bericht. Ik ben naar de beheerder van de site gegaan, maar deze was niet bereid het bericht te verwijderen. Via iemand die ik ken kon ik begeleiding krijgen om mijn review van de site af te krijgen. Ik kon een net zakelijk bericht kopiëren waarin ik nogmaals vroeg aan de beheerder om mijn informatie te verwijderen. De beheerder wilde mijn persoonlijke gegevens ontvangen om te controleren of mijn persoonlijke gegevens online stonden. Natuurlijk heb ik dit niet gedaan. Na dit contact kon ik in contact komen met een advocaat die me hierbij heeft geholpen. Achteraf bleek het een langdurig verhaal te zijn en mij veel energie te kosten. Nu twee jaar later staan deze reviews nog steeds online, maar ik merk er gelukkig weinig meer van.
Nu ben ik een stuk selectiever.
Als iemand me al niet netjes aanspreekt, reageer ik niet. Als iemand niet mijn profiel, advertentie of website leest en de instructies volgt, ga ik niet in gesprek. Ik ben gestart met het vragen van een Tribute (wat daarbij echt helpt). Dit is een bedrag dat je, voordat je een gesprek ontvangt, ontvangt van de klant. Dit om de serieuze klanten te onderscheiden van de aandachtzoekers. En het werkt. Degene die de Tribute betalen, zijn 90% serieus. Ik verspil mijn tijd niet meer aan klanten die een leuk gesprek willen zonder daarvoor te betalen. Heel soms laat ik de Tribute achterwege, omdat een klant een nette indruk maakt. Zeker als we vrij snel tot een afspraak komen, weet ik dat het goed zit. Natuurlijk vraag ik wel aanbetalingen en geef ik duidelijke opdrachten, want ik ga niet zitten wachten of een klant wel of niet komt opdagen. Volgt de klant deze opdrachten niet, dan weet ik dat de afspraak niet doorgaat. In de blog over Screening lees je welke opdrachten een klant moet volgen bij een kennismaking.
Nu ik ruim twee jaar aan het werk ben, heb ik eigenlijk geen vervelende reacties of last van vervelende klanten. Ik verwijs klanten nu ook vaak naar mijn website, waar je een Tribute moet betalen bij de aanmelding. Dan is het duidelijk wat ik verwacht en hoef ik het gesprek niet aan te gaan.
Volgende week, de laatste alweer, ga ik in op hoe ik mezelf blijf ontwikkelen en hoe ik werk aan mijn groei!
X – Meesteres Louise