Marketing van een meesteres

Op het moment dat ik mijn eerste stappen zette als professioneel meesteres, ben ik begonnen met het volgen van een aantal meesteressen uit Nederland. Dames die al wat langer bezig zijn en die vergelijkbare normen en waarden hebben. Dames waarvan ik weet dat ze “echt” zijn. Daarmee bedoel ik dat ik ze oprecht en eerlijk vind overkomen. Ik leg hier later meer over uit.
Mijn top 3 zijn Queen Jazz, Mistress Eve en Emperess Catastrov. Ik volg hun socials, lees hun blogs, luister hun podcasts en bekijk hun websites. Hier leer ik veel van. Mistress Eve en Emperess Castatrov heb ik inmiddels echt mogen ontmoeten.
Door een aantal meesteressen te volgen die echt en oprecht overkomen, blijf je up to date wat betreft nieuwe ontwikkelingen. Zo ontdekte ik welke betaalmethodes niet meer betrouwbaar zijn en leerde ik een nieuwe website waar je filmpjes kunt plaatsen. Ook vond ik zo een betrouwbare fotograaf die zij gebruikten.
Door regelmatig naar hun content te kijken, kreeg ik ook veel inspiratie voor mijn eigen social media, denk aan poses op foto’s, hashtags die gebruikt worden en bijvoorbeeld hoe vaak ik zou kunnen posten. Ook leerde ik, via deze meesteressen, weer andere meesteressen kennen die ik kon volgen. Door regelmatig onderzoek te doen en te praten met collega’s leer je zoveel. Je hoeft niet alles zelf te bedenken. Maar door gedachten te delen en vragen te stellen ga je aanzienlijk sneller.
Een ander stukje marketing is een overzicht te maken van inkomsten en jouw klanten. Het is handig om te weten waar ze jou hebben leren kennen. Door dat overzicht wist ik wat wel en wat niet werkte. Bij mij komen bijna alle klanten via Seksjobs.nl, Kinky.nl en mijn X account.
En niet alleen de platformen die goed werken waren een resultaat van dat lijstje, maar ook bijvoorbeeld waar ik het meeste mee verdiende. Maak bijvoorbeeld een overzicht per categorie: tribute, kennismaking, online contact, reallife sessies, cadeautjes etc. Het is handig om te weten waar je het beste je tijd aan kunt besteden. Lopen de online sessies niet goed, dan kun je besluiten om daar juist meer tijd aan te besteden om het te verbeteren, of om het af te stoten.
Bijhouden welke maanden ik minder goed verdien en welke maanden meer, hielp mij enorm om een vakantie slim te plannen en acties te bedenken voor de iets rustigere maanden. Denk aan 2e uur korting of een actie gekoppeld aan een feestdag. Augustus is bij mij vaak een rustige maand, dus kan ik makkelijk een week of langer vrij zijn. Of bedenk natuurlijk een andere leuke actie in de rustige periode.
Ik kijk ook naar wat ik geleerd heb in een jaar en waar ik aandacht aan wil besteden in de toekomst. Mijn instagram is verwijderd, terwijl ik net steeds meer volgers kreeg. Ik merkte dat ik door Instagram wel bekendheid kreeg, maar geen nieuwe klanten. Ik twijfel nog of ik daar opnieuw aan wil beginnen. Ik moet dan namelijk wel eerst meer onderzoek doen naar wat wel en niet mag op Instagram. En dan is een nieuwe fotoshoot plannen natuurlijk altijd een goed idee! Ik wil namelijk ook minimaal één keer per jaar nieuwe foto’s op mijn website hebben. Ik heb al een fotograaf op het oog, doordat ik haar naam vaker voorbij heb zien komen bij andere meesteressen en ik een interview van haar hoorde. Nu nog geld opzij zetten en contact leggen!
Social media is een belangrijk onderdeel van mijn marketing, daarom vertel ik daar komende keer meer over!
X – Meesteres Louise